В ЦАГІ розробляють важкий транспортник на криогенному паливі

0
84

Фахівці Центрального аерогідродинамічного інституту імені професора Жуковського розробляють концепцію важкого транспортного літака інтегральної схеми. При такій компоновці відбувається поєднання функцій крила та фюзеляжу з метою оптимального використання внутрішніх обсягів літального апарату, а також підвищення аеродинамічної ефективності.

Літак призначений для міжконтинентальної транспортування великого обсягу вантажів — до 500 т, у тому числі в стандартних контейнерах. Їх розміщення передбачається у відсіках всередині крила із завантаженням через відкидні люки передніх секцій (шкарпеток) центральної частини повітряного судна. Літак буде експлуатуватися на існуючих злітно-посадкових смугах. Велика частина польоту подібного апарату проходить на висоті 3-12 м від води, льоду або землі — ці поверхні створюють екранний ефект, за рахунок якого відбувається істотне зростання аеродинамічного якості. Це призводить до зниження витрати палива і значного збільшення дальності.

В рамках дослідження концепції була створена модель, яку фахівці інституту випробували на дозвукових аеродинамічній трубі ЦАГІ. Роботи проводилися на крейсерських і злітно-посадочних режимах.

тяжелый транспортник на криогенном топливе

Моделювання поверхні води, льоду або землі виконано з допомогою екрана, який представляє собою пластину з закругленими краями. Експеримент показав, що досліджувана компонування володіє високим аеродинамічним досконалістю як поблизу цього екрану, так і в його відсутності, і дозволить літаку здійснювати стійкий і керований політ.

Планується, що літак буде літати на зрідженому природному газі. Це кріогенне паливо володіє більш високою енергоефективністю і зниженим вмістом шкідливих викидів у порівнянні з авіаційним гасом.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here